Bachelor en master in de informatica

Waarom informatica studeren aan UHasselt?

Bachelor & master • 180 + 120 studiepunten • Nederlandstalig


  • Je bouwt mee aan de digitale transformatie van de maatschappij
  • Je wordt opgeleid tot een veelzijdige informaticus
  • Je leert hedendaagse technologie (beter) begrijpen
  • Je bent na deze opleiding zélf in staat de technologie van morgen te ontwikkelen
  • Je bent gewapend tegen de razendsnelle veranderingen binnen de informatica
  • Je hebt uitstekende beroepskeuzemogelijkheden 
  • Je leert via een uniek onderwijsmodel
  • Laagdrempelige communicatie tussen studenten, docenten en assistenten 
  • Je leert én je doet = actief leren en werken in projecten 
Download de brochure
SHOOT17 Informatica 33

Hoe ziet de opleiding eruit?

Bouw aan de maatschappij van morgen

Technologie staat centraal in de moderne samenleving, en informatici zijn de architecten van onze digitale toekomst. Stel je voor dat je deel uitmaakt van een team dat technologie ontwikkelt om de gezondheidszorg te verbeteren, een nieuw social media platform te ontwikkelen of klimaatverandering mee te helpen aanpakken met bv. GreenIT. Met een academische opleiding informatica bouw je mee aan hoe we leven, werken en omgaan met de wereld van morgen.

Leren én doen! 

Digitale technologie verandert razendsnel en daarom is veelzijdigheid belangrijk in je opleiding. Onze focus ligt op de onderliggende concepten. Zo leer je de moderne technologie (beter) begrijpen en word je in staat gesteld om nieuwe technologieën te ontwikkelen. Via allerlei projecten (zowel individueel als in teamverband) breng je je kennis in de praktijk en krijg je een beter inzicht in zowel het ‘waarom’ als het ‘hoe’.

Creativiteit zonder grenzen 

Informatica draait niet alleen om programmeren; het gaat om het creëren van oplossingen die een verschil maken. Van het ontwerpen van vernieuwende gebruikerservaringen tot het oplossen van complexe problemen met performante algoritmes. Elke regel code die je schrijft is een puzzelstukje van de oplossing. Onze opleiding informatica moedigt je aan om buiten de gebaande paden te denken, te innoveren en je ideeën tot leven te brengen.

Intensieve begeleiding

Je staat er nooit alleen voor tijdens je opleiding. Onze ervaren docenten, assistenten en tutoren bieden intensieve begeleiding om je academische ontwikkeling te ondersteunen. We hechten ook veel waarde aan community building. Vanaf de eerste dag maak je deel uit van een hechte en ondersteunende gemeenschap van medestudenten en studentenverenigingen. Samenwerken en elkaar inspireren staan centraal in ons programma, zodat je niet alleen van je docenten leert, maar ook van je medestudenten.

Bachelor

De bacheloropleiding bestaat uit 180 studiepunten (3 jaar) en is opgebouwd rond vier leerlijnen: software ontwerp & ontwikkeling, bouwstenen van informatica, wiskundige & wetenschappelijke technieken en, tenslotte, professionele & academische vaardigheden.

  • In de leerlijn "software ontwerp & ontwikkeling" begin je met computationeel leren denken en programmeren in Python. Later in het eerste bachelorjaar leer je een andere programmeerstijl kennen: objectgeoriënteerd programmeren, waarbij je C++ zal leren. In het tweede bachelorjaar leer je ook functioneel programmeren. Verder besteden we onder meer aandacht aan de basisprincipes van software engineering, die onontbeerlijk zijn om grote softwareprojecten als team tot een goed einde te brengen.
  • De leerlijn "wiskundige & wetenschappelijke technieken" start met het aanleren van basistechnieken om problemen op te lossen en methodes om de juistheid van de gevonden oplossing aan te tonen, via de  de vakken Problem Solving en Discrete Wiskunde. In de vakken Calculus en Lineaire Algebra uit het tweede bachelorjaar wordt aandacht besteed aan wiskundige technieken die je nodig hebt voor de informaticavakken in je verdere bachelor- en masteropleiding.
  • De "bouwstenen van informatica" in het eerste bachelorjaar zijn de vakken Computerarchitectuur, Besturingssystemen en Databases. Deze en andere bouwstenen worden verder uitgediept in het tweede en het derde bachelorjaar.
  • In de leerlijn "professionele & academische vaardigheden" staat het verwerven van kennis van en ervaring met belangrijke skills (communicatie, teamwork, zelfevaluatie,...) centraal. Dit gebeurt onder andere via projecten, die steeds omvangrijker en complexer worden naarmate de opleiding vordert.

 

Het volledig vernieuwde studieprogramma kan je hieronder vinden per bachelorjaar, of in dit document (pdf, 154 KB) voor de volledige bachelor. Meer info over individuele opleidingsonderdelen in de bachelor informatica kan je vinden in onze studiegids. Je kan met bijkomende vragen ook terecht bij onze proffen via onze Discord server.

Eerste bachelorjaar

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het academiejaar.

Tweede bachelorjaar

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het academiejaar.

Derde bachelorjaar

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het academiejaar.

Voor wie

Toelatingsvoorwaarden en voorkennis 

  • Informatica: geen voorkennis vereist maar kennis van programmeertaal kan nuttig zijn
  • Wiskunde: bij voorkeur hebben studenten in het secundair onderwijs 6 uur wiskunde gevolgd, maar minder is ook mogelijk op voorwaarde dat zij bereid zijn om extra wiskunde bij te studeren. Voor alle beginnende studenten wordt de septembercursus wiskunde aanbevolen. 

Je profiel 

  • Je hebt een brede interesse in digitale technologie en haar toepassingen, en je bent benieuwd naar zowel de technische werking als de onderliggende principes.
  • Je bent geïnteresseerd in programmeren en software-ontwikkeling. Gepassioneerd mag ook, natuurlijk!
  • Je bent praktisch ingesteld en je bent gemotiveerd om diepgaande kennis om te zetten in concrete toepassingen, waarbij je creatief te werk gaat en uitdagingen niet uit de weg gaat. 
  • Je communiceert graag met anderen en bent een teamspeler
  • Je hebt een sterke interesse in het vergaren van nieuwe kennis en wilt dit ook na je studie voortzetten. 
  • Je wil bijdragen aan het vinden van oplossingen voor de uitdagingen van morgen (in economie, gezondheidszorg, technologie zoals AI, klimaat, ...)

Wil je weten of de opleiding Informatica iets voor jou is? Krijg alvast een idee over programmeren in Python met onze Python Tutorials

De opleiding in beeld

Wanneer heb je les?

Het academiejaar start midden september 2024. 

De introductiedag gaat door in de week voorafgaand aan de start van het academiejaar.

Hieronder zie je een voorbeeld van een lesweek in het eerste kwartiel van het eerste bachelorjaar informatica. Voor een vak wordt telkens een volledige dag uitgetrokken. Na een hoorcollege dat de leerstof van die dag inleidt, werk je, in groep of individueel, aan zelfstudieopdrachten. Hierbij studeer je in de computerlokalen en zijn er tussentijdse contactmomenten met assistenten. Op het einde van de dag wordt er teruggekoppeld in een responsiecollege. Verder wordt er tweewekelijks een coachingmoment voorzien voor de eerstejaarsstudenten, waarbij vooral aandacht wordt besteed aan studieplanning en -opvolging.

Waar heb je les?

Campus Diepenbeek

  • Vlot bereikbaar met de trein, de fiets, de bus en auto
  • Op 20min. fietsen van centrum Hasselt

Campus Diepenbeek

UHasselt, campus Diepenbeek, voorzijde gebouw
Locatie
Agoralaan, gebouw D, 3590 Diepenbeek

Infodagen en proeflessen

Kom naar een infodag
  • Maak kennis met de campus
  • Ontdek alle opleidingen op de infomarkt 
  • Krijg meer informatie tijdens een van de infosessies
  • Kijk handboeken in
  • Spreek met échte studenten en docenten
  • Schrijf je in voor de opleiding
16 jan

SID-in Vlaams-Brabant

16 januari 2025 - 18 januari 2025 9u - 16u Brabanthal Leuven, Brabantlaan 1, 3011 Leuven
23 jan

SID-in Oost-Vlaanderen

23 januari 2025 - 25 januari 2025 9u - 16u Flanders Expo, Hal 1, Maaltekouter 1, 9051 Gent

Of volg een proefles!

Je kan tijdens schoolvakanties of op bepaalde woensdagnamiddagen een echt hoorcollege bijwonen tijdens de openlesdagen.

03 mrt

Openlesdag informatica: krokusvakantie

03 maart 2025 - 07 maart 2025 09:00 - 12:00 Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek


Master

Na de bacheloropleiding informatica aan UHasselt kan je rechtstreeks instromen in de master in de informatica van UHasselt.

De masteropleiding bestaat uit 120 studiepunten (2 jaar). Er zijn slechts twee verplichte vakken (samen 12 studiepunten). waardoor je veel keuzevrijheid hebt om je studieprogramma naar eigen inzicht en interesse samen te stellen. We bieden je daarvoor maar liefst zes specialisatieprofielen aan. In elk van deze profielen krijg je als masterstudent de unieke kans om mee te draaien in lopende onderzoeksprojecten.

Je sluit je masteropleiding af met een masterproef van 30 studiepunten waarin je bewijst dat je een volwaardig informaticus bent geworden.

Je volgt eerst het gezamenlijk programma (42 studiepunten) en je kiest één tot drie profielen (24 studiepunten per profiel). Je vult je studieprogramma aan met keuzeopleidingsonderdelen totdat je masterprogramma minimum 120 SP bedraagt. De masteropleiding is opgedeeld in semesters. Na ieder semester volgt er een studie- en examenperiode.

Artificial Intelligence

Artificiële intelligentie maakt deel uit van ons dagelijks leven. Denk maar aan gezichtsherkenning, spreken met je computer, teksten laten vertalen, boekentips krijgen en ongewenste e-mails laten verwijderen. Bovendien is de technologie in volle opmars met zelfrijdende auto’s, huishoudrobots, computers die wereldkampioen zijn in quizzen (Watson), schaken (Deep Blue) of een Japans bordspel (AlphaGo). De wetenschappelijke principes die dit alles mogelijk maken, zijn afkomstig uit de informatica (disciplines zoals informatiesystemen, data timing, logica en machine learning). In het nieuwe profiel Artificial Intelligence maak je grondig kennis met deze disciplines, leer je experimenteren met diverse technieken en denk je mee over een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in onze maatschappij.

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het nieuwe academiejaar.

(*): tweejaarlijks in even jaren (2022-23, 2024-25 ...) 

Data Management

Eén van de kerntaken van informatica is het beheren van gegevens. Facebook, Twitter, Google, het internet zijn eigenlijk wereldwijde gegevensbanken die voortdurend worden geüpdatet en bevraagd. Met het profiel Data Management word je opgeleid tot specialist in geavanceerde databasetechnologie en data mining. Je leert ook de principes en de architectuur van deze systemen kennen. Zo ben je klaar om nieuwe data management software te ontwikkelen.

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het nieuwe academiejaar.

(*): tweejaarlijks in even jaren (2022-23, 2024-25 ...) 
(**): tweejaarlijks in oneven jaren (2023-24, 2056-26 ...)

Engineering Interactive Systems

In dit profiel komen alle technische, wetenschappelijke en informatica-aspecten van het bouwen (engineering) van interactieve systemen aan bod. De Human-Computer Interaction (HCI) is immers bepalend voor het succes van een computersysteem. Je doorloopt het hele bouwproces: het bedenken van het concept, het ontwerpen, het programmeren en het evalueren van de interactie tussen een menselijke gebruiker en een computersysteem. Tijdens de opleiding worden je creatieve skills verder ontwikkeld en word je opgeleid om innovatieve oplossingen te bedenken en uit te werken. Er wordt ook aandacht besteed aan vlot werken in en met multidisciplinaire teams.

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het nieuwe academiejaar.

Health Informatics

Kwalitatief hoogstaande informaticaondersteuning is uitermate belangrijk in onze gezondheidszorg. Dit domein is in volle evolutie en er is dan ook veel nood aan informatici die gespecialiseerd zijn in Health informatics. Dit profiel biedt je de kennis en vaardigheden om medische toepassingen te realiseren en beheren. Er wordt aandacht besteed aan alle gerelateerde informaticadomeinen en je leert samenwerken met andere wetenschappelijke disciplines die betrokken zijn bij Health informatics, waarbij je ook het voortouw neemt om de zorgtoepassingen te managen.

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het nieuwe academiejaar.

Networking and Security

Het gebruik van sociale media, cloud services en video-on-demand maakt het internet onmisbaar. Maar deze toepassingen stellen ook steeds grotere eisen aan de netwerken. Het is een hele uitdaging om ze correct te dimensioneren, te beveiligen en hun beschikbaarheid te garanderen. In dit profiel leer je hoe grootschalige netwerken zijn opgebouwd en hoe ze efficiënt beheerd en ingezet worden. Beveiliging wordt bekeken vanuit het standpunt van alle stakeholders (gebruikers, beheerders en applicatieontwikkelaars). Hierbij leggen we sterk de nadruk op praktische ervaring met de technologieën in een realistische labocontext.

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het nieuwe academiejaar.

Visual Computing

De verwerking van camerabeelden en geluidsopnamen biedt ongekende mogelijkheden. en is meer dan ooit een actueel onderwerp. De meest gekende voorbeelden zijn mediatoepassingen. Maar de rekentechnieken en toestellen die daarvoor worden ontwikkeld, worden zo goed als overal gebruikt waar grote rekenkracht nodig is. Zo is een grafische kaart bijvoorbeeld al een supercomputer op zich. Dit profiel biedt je een unieke mix van onderwerpen met betrekking tot zowel het verwerken als genereren van beeld en geluid. Tevens maak je uitgebreid kennis met de onderliggende technologieën.

Het studieprogramma wordt vermeld onder voorbehoud van wijzigingen die mogelijk nog in de loop van het academiejaar kunnen doorgevoerd worden. Het programma is definitief bij de start van het nieuwe academiejaar.

(*): tweejaarlijks in even jaren (2022-23, 2024-25 ...) 
(**): tweejaarlijks in oneven jaren (2023-24, 2056-26 ...)

Toelatingsvoorwaarden voor de master

Je kan rechtstreeks instromen met:

  • een academische bachelor in de informatica

Je kan instromen via een schakelprogramma

  • bachelordiploma in de toegepaste informatica

Het schakelprogramma omvat acht opleidingsonderdelen voor een totaal van 60 studiepunten. In de praktijk hebben vele studenten ongeveer anderhalf academiejaar nodig om dit schakelprogramma succesvol af te ronden. Je moet immers niet alleen rekening houden met de ‘zwaarte’ van het programma, maar ook met de organisatie van het schakelprogramma (o.a. de volgorde waarin je opleidingsonderdelen moet volgen). Mits gunstige studievoortgang, kun je het tweede jaar van je schakelprogramma reeds combineren met opleidingsonderdelen uit het masterprogramma.

Als je slaagt voor het schakelprogramma behaal je géén diploma of getuigschrift, maar krijg je de toelating om je in te schrijven voor de masteropleiding.


Je kan instromen via een voorbereidingsprogramma:

  • iedereen met een academisch bachelor- of masterdiploma

Het voorbereidingsprogramma brengt je op het instapniveau van de masteropleiding. Je dient wel te beschikken over basisdenkkaders in de gebieden informatica, logica en wiskunde. Daarnaast zijn analytische competenties onontbeerlijk. De examencommissie van de masteropleiding Informatica oordeelt over de toelating tot en over de omvang van het voorbereidingsprogramma op basis van je specifiek dossier.

Na je studie

Doctor in de wetenschappen: informatica

Wie geboeid is door wetenschappelijk onderzoek en een onderzoeksloopbaan wil voorbereiden, kan na het behalen van het masterdiploma een doctoraat in de wetenschappen: informatica voorbereiden. Na het behalen van het doctoraat kun je zowel aan een academische carrière als een onderzoeksloopbaan in de bedrijfswereld beginnen.

Andere masteropleidingen aan UHasselt

Voor studenten die interesse hebben in een onderwijsloopbaan in het secundair onderwijs of bij uitbreiding de educatieve sector, is het volgen van een educatieve master aangewezen. Voor een master informatica is de educatieve master wetenschappen en technologie aan UHasselt de aansluitende master. In deze master kan dan geopteerd worden voor het verkort traject (60 SP), waarin enkel de onderwijsrelevante thema's aan bod komen.

Je kan na selectie worden toegelaten tot de Master of Statistics & Data Science. Voor andere masters dien je misschien te slagen voor een voorbereidingsprogramma alvorens in te stromen, bv. voor de master in de TEW: handelsingenieur in de beleidsinformatica en de master in de mobiliteitswetenschappen

Start je eigen bedrijf

Je kan een eigen onderneming opstarten of komt terecht in de ICT-sector, commerciële en dienstverlenende bedrijven, productiebedrijven, financiële instellingen,onderzoeksinstellingen, overheidsdiensten, de medische sector, onderwijsinstellingen, de high-tech industrie.

 

Beroepsuitwegen

Softwareontwikkeling

In technologiebedrijven spelen softwareontwikkelaars een cruciale rol. Ze ontwerpen, ontwikkelen, testen en onderhouden softwaretoepassingen. Deze ontwikkelaars werken samen met belanghebbenden om de vereisten te begrijpen, schrijven code in verschillende programmeertalen en zorgen ervoor dat de software voldoet aan de kwaliteitsnormen en de behoeften van de gebruikers.

Research & development

Informatici spelen een cruciale rol in het ontwikkelen van nieuwe technologieën die onze manier van leven, werken en communiceren transformeren. Van het creëren van veilige en schaalbare IT-infrastructuren tot het ontwikkelen van slimme en autonome systemen, de bijdrage van informatici is essentieel voor het bevorderen van wetenschap en technologie. Bovendien helpen hun innovaties bedrijven en organisaties om beter te voldoen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van de samenleving.

Onderwijs

In het onderwijs is er behoefte aan informatici voor wie lesgeven een passie is. Na het volgen van een educatieve masteropleiding, kan je in het secundair onderwijs terecht als leraar of als lector in het hoger onderwijs om jongeren (hun eerste) stappen te laten zetten in de wondere wereld van de informatica.

Financiële Dienstverlening

In de financiële dienstverlening zijn data scientists onmisbaar. Ze analyseren complexe datasets om betekenisvolle inzichten te verkrijgen. Ze gebruiken statistische methoden, machine learning technieken en programmeervaardigheden om data te interpreteren, voorspellende modellen te creëren en bevindingen te communiceren aan belanghebbenden. Hun werk helpt bij risicoanalyse, fraudedetectie en het verbeteren van klantstrategieën. Daarnaast werken cybersecurity analisten aan het beschermen van de computernetwerken en systemen tegen cyberdreigingen. Ze monitoren op beveiligingsinbreuken, voeren kwetsbaarheidsbeoordelingen uit en implementeren beveiligingsmaatregelen om gegevens en systemen te beschermen. Ze reageren ook op beveiligingsincidenten en ontwikkelen strategieën om de beveiliging te verbeteren.

Gezondheidszorg

In de gezondheidszorg spelen UI/UX designers een essentiële rol. Ze richten zich op het verbeteren van de gebruikerservaring (UX) en de gebruikersinterface (UI) van softwaretoepassingen. Ze voeren gebruikersonderzoek uit, maken wireframes en prototypes en ontwerpen intuïtieve interfaces. Ze werken samen met ontwikkelaars om ontwerpen te implementeren die de bruikbaarheid en toegankelijkheid optimaliseren voor artsen, verpleegkundigen en ander personeel.

Telecommunicatie

In de telecommunicatiesector zijn netwerk engineers verantwoordelijk voor het ontwerpen, implementeren en beheren van computernetwerken. Ze configureren netwerkcomponenten, lossen connectiviteitsproblemen op en zorgen voor netwerkbeveiliging en -prestaties. Ze plannen ook netwerkuitbreidingen en upgrades om aan toekomstige behoeften te voldoen.

E-commerce

In de e-commerce sector spelen machine learning engineers een belangrijke rol. Ze ontwikkelen algoritmen en bouwen systemen die machines in staat stellen te leren van data en voorspellingen te doen. Ze preprocessen data, selecteren geschikte modellen en trainen deze met machine learning frameworks. Ze implementeren de modellen ook in productieomgevingen en monitoren hun prestaties.

Entertainmentindustrie

In de entertainmentindustrie ontwikkelen game developers interactieve games voor verschillende platforms zoals consoles, pc’s en mobiele apparaten. Ze ontwerpen spelmechanismen, ontwikkelen gameplay-functies en schrijven code voor grafische weergaven, audio en gebruikersinterfaces. Ze werken samen met kunstenaars, ontwerpers en testers om boeiende spelervaringen te creëren.

Consultancy

In de consultancysector werken IT-architecten aan technologische concepten en plannen voor hun klanten, waarbij ze ook de realisatie van A tot Z begeleiden. Daarnaast bieden productspecialisten technische ondersteuning en training aan klanten. Ze installeren en configureren systemen, lossen technische problemen op en bieden training om gebruikers te helpen bij het effectief gebruik van IT-oplossingen en het maximaliseren van hun operationele efficiëntie.

Alumni aan het woord

Bjorn Geuns 3

Bjorn Geuns

Head of Projects bij SkeyDrone

Als Head of Projects bij SkeyDrone coördineer ik onder andere drone-operaties rond kerncentrales, gevangenissen en luchthavens, BVLOS operaties en EU-projecten zoals U-space implementatie. Mijn dagdagelijkse bezigheden variëren van boardroomsessies tot operationele activiteiten op het terrein.

Sofie Notelaers (1)

Sofie Notelaers

ICT-coördinator KT-scholengroep

De opleiding heeft mij kansen geboden tot zeer diverse werkmogelijkheden, wat perfect aansluit bij mijn verwachtingen bij het begin van mijn carrière. Ik heb verschillende rollen vervuld, van onderzoeker bij het EDM tot software developer/devops engineer bij Zappware, een bedrijf gespecialiseerd in digitale TV applicaties, om uiteindelijk te belanden als ICT-coördinator bij een scholengroep.

Pieter Robyns 06 (1)

Pieter Robyns

Cybersecurity expert/researcher bij Defensie

Als cybersecurity expert bij Defensie werk ik aan de cyberveiligheid en geef ik advies binnen mijn expertise. Daarnaast begeleid ik studenten tijdens hun studies. Mijn baan overtreft mijn verwachtingen door investeringen in training, fijne collega’s en de mogelijkheid om me verder te specialiseren. Naast mijn werk volg ik cursussen, lees ik veel over cybersecurity en werk ik aan hobbyprojecten met programmeren.

Herman Bastiaens Informatica (2)

Herman Bastiaens

Enterprise Architect bij Proximus

Ik heb gekozen voor de opleiding informatica aan Universiteit Hasselt omdat de opleiding hoog stond aangeschreven en gekend was voor de goede mix tussen theorie en praktijk. De bereikbaarheid vanuit Tongeren was een grote plus, en de aangename sfeer op de campus sprak me erg aan. 

Carl Bruninx (1)

Carl Bruninx

Head of Engineering bij EVS in Seraing

Als Head of Engineering bij EVS, een leider in live video technologie, ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van servers en apparatuur voor live producties. Mijn taken omvatten teammanagement, project- en budgetopvolging, en coaching. Hoewel mijn rol nu minder technisch is, blijft een sterke technische basis essentieel voor goede beslissingen. Mijn werkdag bestaat uit meetings, productontwikkeling, en het implementeren van verbeteringen zoals AI-tools.

\assets\img\PlaceholderProfileSmall

Bram Bonné

Staff Software Engineer at Google

Ik kreeg mijn jobaanbod van Google al voordat ik mijn PhD had afgerond, vanwege mijn stage tijdens mijn doctoraat bij het “Applied Privacy Research” team. Daar kon ik direct aan de slag, aangezien ik al bekend was met het team en hun focus op direct toepasbaar privacyonderzoek binnen Google.

Onze kwaliteit

Kwaliteit is wat jij wil, en wat wij bieden

Wij leggen verantwoording af over de kwaliteit van ons onderwijs, zodat jij zeker weet dat wát je leert je écht van pas zal komen. Alle informatie hierover kan je terugvinden op deze pagina.

Blijf op de hoogte van het studieaanbod & infodagen!

  • Ontvang in je mailbox alle informatie over infodagen
  • Gepersonaliseerde info op jouw maat
  • Ontdek gaandeweg wat jij wil!
Foto 209