Dit event is reeds afgelopen
Door de modernisering hebben alle doorstroomrichtingen met een sterk pakket wiskunde analytische meetkunde in de tweede graad. Daarbij zijn ook enkele accentverschuivingen om loodrechte stand, hoeken, toepassingen bij de vergelijking van een cirkel, inproduct van vectoren … te omschrijven.
Wanneer is een bepaalde benadering de voordeligste: een vectoriële, een analytische, een synthetische voorstelling of één met een parameters?
Geldt dat ook voor het bewijzen van eigenschappen?
Sommige synthetische eigenschappen zijn niet meer verplicht in de tweede graad en vormden een basis voor de bewijsvoering of het aanbrengen van een begrip. Welk alternatief is er dan?
Deze werkwinkel brengt een gemoderniseerd verhaal van de vlakke analytische meetkunde, een mooi hoofdstuk om leerlingen de finesse van wiskunde te laten proeven en een goede maatstaf om leerlingen te kunnen oriënteren
Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.