Campus Class 'Veilige schoolomgevingen' op vrijdag 6 september 2024

In deze Campus Class van Prof. dr. Davy Janssens (IMOB-UHasselt) gaan we op zoek naar een antwoord op de vraag hoe schoolomgevingen in Vlaanderen verkeersveiliger gemaakt kunnen worden. Verkeersveiligheid is een thema dat ons allen aanbelangt,  zeker wanneer het om (onze) kinderen gaat. Dit thema heeft dus een zeer belangrijke "civic component", en daarom willen we niet alleen met ons wetenschappelijk onderzoek, maar ook via concrete producten en tools timmeren aan de weg voor een verkeersveiliger Vlaanderen (en ook daarbuiten).

Adobestock 261613841 Adobestock 261613841

In deze lezing schetst Prof. Janssens het belang van verkeersveiligheid in het kader van woon-schoolverplaatsingen. Ook leggen we uit hoe we dit thema doorheen de jaren gradueel vorm hebben gegeven via verschillende onderzoeksprojecten en hoe we bij elk onderzoek telkens een nieuwe tool hebben ontwikkeld die versterkend werkt aan dit overkoepelende onderzoeksthema. De tools zijn allen gedreven vanuit een sterke nood in de markt en de aanwezigen krijgen een inkijk in de evolutie van 1 product tot inmiddels een sterk uitgebouwd onderzoeksprogramma met verschillende pijlers van diverse producten en diensten.

Prof. dr. Davy Janssens leidt het onderzoeksprogramma "Route2School" binnen het Instituut voor Mobiliteit (IMOB). Hij is verantwoordelijk voor de strategische uitbouw van dit transversale onderzoeksprogramma, waarbij het volledige spectrum van zowel fundamenteel als toegepast onderzoek en valorisatie aan bod zullen komen.

Praktisch

De Campus Class gaat door op vrijdag 6 september 2024 vanaf 12.30 uur op Campus Hasselt. (Oude Gevangenis, Martelarenlaan 42 in Hasselt)

Interesse om de lezing bij te wonen?

Aarzel niet en schrijf in via de pagina van het UHasselt Universiteitsfonds.

Adobestock 325033146