Studiedagen over impact van subsidie voor veilige schoolomgevingen

VSV organiseert dit najaar 3 studievoormiddagen over de impact van de Vlaamse subsidie voor veilige schoolomgevingen. IMOB onderzocht de impact van die subsidie en stelt de resultaten graag voor. Tijdens deze studiedag delen enkele organisaties hun ervaringen, komen goede voorbeelden aan bod en doen deelnemers inspiratie op voor hun gemeente of school.

Adobestock 325033146 Adobestock 325033146

Algemene veiligheidsgevoel aan de schoolpoort gaat erop vooruit

Ouders vinden dat de omgeving rond de schoolpoort veiliger is geworden en schoolstraten zijn een goede maatregel om de verkeersveiligheid te verbeteren. Dat zijn twee conclusies uit een evaluatieonderzoek van IMOB rond de Vlaamse subsidie voor veilige schoolomgevingen dat we uitvoerden in opdracht van de Vlaamse overheid.

De Vlaamse Stichting Verkeerskunde gaat in het najaar dieper in op de resultaten van deze studie tijdens 3 studievoormiddagen. De studiedagen zijn bedoeld voor gemeentebesturen, politiezones en scholen. Deelnemers mogen zich verwachten aan enkele cases en 'good practices'. Je leert wat een schoolomgeving veilig maakt, wat de rol is van de verschillende partners en hoe je het aantal auto’s aan de schoolpoort vermindert.

De VSV-studiedagen gaan door in Mechelen, Gent en Hasselt op 15, 23 en 25 oktober. Deelname is gratis.

Lees meer over het evaluatieonderzoek rond de Vlaamse subsidie voor veilige schoolomgevingen

Adobestock 261613841