Titel
Tactiele ervaringen voor Cross Reality applicaties. (Onderzoek)
Abstract
Wanneer we tijdens ons dagelijks leven omgaan met fysieke
gebruikersinterfaces, gebruiken we onze vingers. Dezelfde ervaring
naar brengen Virtual Reality (VR) vereist vergelijkbare haptische
feedback, anders is de gebruikerservaring niet gelijkwaardig. De
toevoeging van deze haptische feedback zou gebruikers in staat
stellen om interfaces in VR te ontwerpen, testen en mee te trainen.
We stellen het gebruik van een robotsysteem voor waardoor een
gebruiker in een VR-omgeving kan interageren met een virtuele
interface zoals in de echte wereld. Wanneer de gebruiker wil
interageren met een virtueel interface-element (bv. een knop), zal het
robotsysteem dezelfde fysieke knop naar de positie van de virtuele
knop brengen. Daardoor ontstaat de illusie dat gebruikers interageren
met een volledige fysieke kopie van de interface, terwijl het enkel
met een subset ervan is. Het ondersteunen van de fysieke interactie
in een VR-omgeving kan ontwerpers in staat stellen om fysieke
interfaces in VR te testen, te ontwikkelen en de
trainingsmogelijkheden van VR te verhogen.
Periode
02 juni 2020 - 31 augustus 2024