Zomerschool – Materiomics: innovatieve materialen uit de gezondheidszorg, via kwantum- tot duurzame technologieën. (Onderwijs)

De moderne materiaalkunde vereist een interdisciplinaire aanpak die scheikunde en natuurkunde omvat, evenals experimentele en computationele methoden voor het aanpakken van de meest kritische technologische uitdagingen in de wereld van vandaag en in de toekomst, waaronder klimaatverandering, pandemieën, energietransitie, veilige communicatietechnologieën, enz. De zomerschool 'Materiomics: innovatieve materialen uit de gezondheidszorg, via kwantum- tot duurzame technologieën' vindt plaats op 4, 5 en 6 september 2024 op Campus Diepenbeek. Deze zomerschool richt zich op 2e en 3e jaars bachelorstudenten van verschillende departementen (o.a. materiaalkunde , natuurkunde, (bio)chemie en (bio)techniek) die kennis willen maken met state-of- the-art onderzoek in de materiaalkunde. Tijdens deze zomerschool maken de deelnemers kennis met materialen, hun ontwerp, hun eigenschappen,. en hun toepassingen met betrekking tot de bovengenoemde grote uitdagingen. Meer specifiek zal de nadruk liggen op innovatieve materialen voor de gezondheidszorg, energieopwekking, opslag en efficiëntie, duurzame materialen en materialen voor kwantumtechnologieën, wat uiteraard ook de vier focusgebieden van de Master Materiomics zijn. Met deze zomerschool willen we de studenten de relevantie laten zien van het Master of Materiomics-studieprogramma voor maatschappelijke grote uitdagingen, dat tot doel heeft studenten op te leiden om innovatieve en duurzame materiaaloplossingen te ontwikkelen, door hen kennis te laten maken met onze onderwijs-, trainings- en onderzoeksactiviteiten.

04 september 2024 - 06 september 2024