Project R-15700

Titel

Is rekening houden met het merk-DNA van een retailer in het winkelontwerp de sleutel tot succes? (Onderzoek)

Abstract

De academische literatuur over het voorbereiden van fysieke winkels voor de toekomst wordt doorgaans benaderd vanuit twee afzonderlijke disciplines: winkelontwerp en marketing. Deze disciplines zijn echter niet geïntegreerd, wat resulteert in een kloof in het begrip van hoe zowel effectieve als goed ontworpen winkels te creëren. Dit onderzoeksproject beoogt deze kloof te overbruggen door inzichten uit beide disciplines te combineren om advies te geven over het ontwerpen van winkels die zowel goed ontworpen als effectief zijn voor consumenten en winkelprestaties. De studie omvat twee hoofddoelen: begrijpen hoe winkels te ontwerpen op basis van het merk-DNA van een winkelketen en de impact van deze ontwerpen op consumentenreacties en winkelprestaties beoordelen. De onderzoeksmethodologie omvat kwalitatieve studies met ontwerpers en consumenten en empirische studies om consumentenreacties via enquêtes en winkelprestaties via verkoopdata te meten. Uiteindelijk heeft het project tot doel ontwerpers en winkelketens te begeleiden bij het creëren van effectieve en goed ontworpen fysieke winkels die in lijn zijn met het merk-DNA van de keten.

Periode

01 oktober 2025 - 30 september 2029
Close menu