Titel
De OSMA Serious Game Engine voor Games-Based Learning (Onderzoek)
Abstract
Het commerciële multiplayer adventure game-genre bevat veel interessante probleemoplossende en culturele elementen met een enorm potentieel voor game-based learning. De uitdaging is om dit soort game-omgevingen aan te passen aan de doeleinden van trainingen en het reguliere onderwijs. Een goed computerspel of succesvolle (training-)simulatie wordt immers niet enkel gekenmerkt door de technologische component maar ook door zijn game design en game art. Vooral bij serious games vormt de inhoud, de ontwikkeling van een interessante 'game play', de verhaallijn (scenario's) een belangrijke uitdaging. Dit project heeft tot doel door 'hergebruik', de hoge ontwikkelingskost van gesofisticeerde edutainment games drastisch te verlagen, door een met richtlijnen gedocumenteerde Open Source, Multiplayer, Adventure, (OSMA) Serious Game Engine (SGE) voor Game-based Learning te creëren. De open source aanpak op technologisch, maar ook op inhoudelijk en procesmatig vlak, moet ervoor zorgen dat vooral kmo's een jumpstart kunnen nemen bij de ontwikkeling van dit bepaald type van serious games.
Periode
01 oktober 2009 - 30 september 2011