An artist of influence, Honoré d'O (b. 1961) operates between the folds and (n)someone's land of language and images, which continue to resonate in a state of precociousness and poetry.
Dit event is reeds afgelopen
(Eng): Honoré d'O (1961) is an influential artist and he operates between the folds and the (no) man's land of language and images, which continue to resonate in a state of provisionality and poetry. For PXL-MAD School of Art, he spins a web with the work of others in the MAD Gallery, based on his iconic work "Script for the Treasurer" (1996-97), in an intense 'learning' dialogue with activated students/teachers. An insert with art and text by artist Leo Copers, supplemented with a "mysterious artwork" from the extensive S.M.A.K. collection - which will be unveiled at the vernissage - generates a firm bite in the knowledge: knowledge about people and the world is never finished. Honoré will talk about the way this creative process took place and how the exhibition ultimately came about.
(NL): Honoré d'O (1961) is een kunstenaar van invloed en opereert tussen de plooien en (n)iemandsland van taal en beelden, die in een staat van voorlopigheid en poëzie blijven resoneren. Voor PXL-MAD School of Art, spint hij op basis van zijn iconisch werk "Draaiboek voor de Schatbewaarder" (1996-97) een web met ander werk in een intense 'lerende' dialoog met geactiveerde studenten/docenten. Een insert met kunst en tekst van kunstenaar Leo Copers, aangevuld met een "mysterious artwork" uit de ruime S.M.A.K.-collectie - dat op de vernissage wordt onthuld - genereert een ferme beet in de wetenschap dat kennis over mens en wereld nooit af is.
(Eng): About the content of any artistic work we can say that perception, as a basis, is indispensable. Besides, the visible reality there is an imaginary one, and behind it perhaps an elusive one. The immaterial essence of being and the will of existence are intangible. We consume social, psychological and philosophical stimuli. We avoid them, we seek them out. From object to relationship, from relationship to to construction, from construction to structure, from structure to method, from method to behavior. ‘Who-we-are’ moves between objects and the presence of their connections. The day and the demand grow richer. I eat soup, the spoon goes up. If motion is a line, the answer today chooses a point. Pixel in PXL-MAD.
(NL): Over de inhoud van elk artistiek werk kunnen we zeggen dat perceptie, als basis, onontbeerlijk is. Naast de zichtbare werkelijkheid is er een denkbeeldige, en daarachter wellicht onvatbare. Het onstoffelijke wezen van het zijn en de wil van het bestaan zijn ongrijpbaar. We consumeren sociale, psychologische en filosofische stimuli. We vermijden ze, we zoeken ze op. Van ding naar relatie, van relatie naar constructie, van constructie naar structuur, van structuur naar methode, van methode naar gedrag. ‘Wie-we-zijn’ beweegt tussen de dingen en de aanwezigheid van hun verbanden. De dag en de vraag worden rijker. Ik eet soep, een lepel gaat omhoog. Als beweging een lijn is kiest het antwoord vandaag een punt. Pixel in PXL-MAD.