Salon 7x7 wonen, een kritische reflectie - vijfde editie

Voor de vijfde editie van Salon 7x7 trekken we naar buiten! We ontvangen je deze keer in Cultuurcentrum Hasselt ter gelegendheid van de expo Wonen Plus (ism Architectuurwijzer)

Meer details over onze sprekers maken we binnenkort bekend, maar je kan je nu al inschrijven als je deze avond niet wil missen!

28 november 2024
Cultuurcentrum Hasselt, Kunstlaan 5, 3500 Hasselt
Salon7x7 Vijfde Editie Salon7x7 Vijfde Editie

Over Salon 7x7

Binnen de ontwerpstudio’s doen we al jaren aan onderzoek rond het thema wonen. Wonen is een permanente behoefte van de mens, en daarom is het een blijvend thema binnen de faculteit Architectuur en Kunst. Dit heeft onder meer geresulteerd in een “WoonStraat”, een initiatief van Jo Janssen, Danny Windmolders en Tim Vekemans.

In de WoonStraat verzamelen we een compilatie van de boeiendste ontwerpen in een levend archief. De WoonStraat is een ruimte in de faculteit waar we samen willen dialogeren over wonen, met studenten, docenten, alumni en ook met stakeholders die actief zijn buiten de muren van de faculteit.

Onder de titel ‘Salon 7 x 7 wonen, een kritische reflectie’, willen we jaarlijks 2 keer een mini-expositie houden waarbij voor elke expositie 7 alumni uitgenodigd worden. De alumni reflecteren over hun eerste woonopdracht.

Het ‘eerste wonen’ zien wij als een ruim begrip in de vorm van ‘huisvesten’ en is niet noodzakelijk een (eigen) woning.

Tijdens de opening lichten de exposanten in 7 minuten hun presentatie toe.

Let op: deze editie gaat door in Cultuurcentrum Hasselt!

• 19.00 uur: Ontvangst in de 'kleine foyer' (eerste verdieping)
  • 19.30 uur: Toelichting exposanten
  • 20.30 uur: Gespreksronde, gevolgd door bezoek aan de expositie en netwerkmoment

Onze sprekers

We maken de namen van onze sprekers binnenkort bekend.

Informatie:

• Donderdag 28 november 2024
  • Locatie: Cultuurcentrum Hasselt, Kunstlaan 5, 3500 Hasselt

• Ontvangst: 19.00 uur
  • Toelichting: 19.30 uur
  • Bezoek expo en netwerkmoment: 20.30 uur
  • De lezing is toegankelijk voor iedereen
  • Deze lezing is in het Nederlands
  • Inschrijven is noodzakelijk

foto: Villa Necchi Campiglio, Pierro Portaluppi, Milaan 1932 - 1935

Schrijf je nu al in voor de vijfde editie van Salon 7x7 (@ CCHA)
Terug naar het Agenda overzicht