Dit event is reeds afgelopen
Blended leren, hybride leren, online versus offline leren, synchroon en asynchroon leren, … Met deze nieuwe vormen van leren hebben we intussen twee jaar geëxperimenteerd tijdens de coronacrisis. Vaak was dit eerder impulsief en ad hoc, want de digitale omslag moest snel gaan. In deze sessie leer je enkele denkkaders kennen die je kunnen helpen bij het meer bewust integreren van ICT in de lessen economie. We gaan aan de slag met TPACK, het ABC-model en het SAMR-model om blended onderwijs voor de lessen economie concreet vorm te geven. We tonen je ook enkele instrumenten die je kunnen helpen keuzes te maken om digitale hulpmiddelen doelgericht in te zetten in de lessen economie.
Tot slot zoomen we in op enkele multimediaprincipes voor het ontwerpen van kennisclips. Deze sessie gaat online door in een MIRO-omgeving. Heb je nog nooit met MIRO gewerkt? Geen probleem: we leren je bij aanvang van de sessie de kneepjes van deze tool.
Deze sessie vergt een kleine voorbereiding in de vorm van het invullen van een korte vragenlijst die peilt naar jouw kennis op het vlak van technologie in de lessen economie.
De inschrijvingen zijn afgesloten.
Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.