Boekhouden met Odoo in de lessen economie - basissessie

08 oktober 2024
Campus Diepenbeek - Gebouw D - lokaal A4 - 3590 Diepenbeek

Tijdens deze sessie ontdek je hoe je het bedrijfsleven op een realistische manier in de klas kan brengen met behulp van Odoo. Via een demonstratie van het softwareprogramma (gegeven door een Odoo-expert), ontdek je hoe je praktisch met Odoo aan de slag kan in de klas. Bovendien zoomen we in op alle relevante vakdidactische aspecten.

We beginnen met het stap voor stap aanmaken van een educatieve database. Vervolgens behandelen we het aanmaken van klanten- en leveranciersfiches en productfiches. Je leert hoe je eenvoudige aankopen en verkopen kan uitvoeren en hoe je facturen kunt opstellen. Daarnaast komen ook het inboeken van aan- en verkoopfacturen in de boekhouding en het opstellen van een creditnota aan bod. Deze sessie biedt een uitgebreide introductie tot de kernfuncties van Odoo.

• Voor wie: leerkrachten economie derde graad SO
  • Datum: dinsdag 8 oktober 2024 | 14.00 - 16.30 uur
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Benodigdheden: opgeladen laptop meebrengen, want je zal zelf veel actief aan de slag gaan!
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Gebouw D - lokaal A4 - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Charlotte Adriaensens, charlotte.adriaensens@uhasselt.be

Inschrijven vanaf woensdag 11 september.

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht