Inhoud
Iedereen is overtuigd van het belang van 21ste eeuwse competenties voor onze huidige en komende generaties. Het aanbieden van STEM onderwijs vanaf jonge leeftijd maakt daar een essentieel onderdeel van uit. Maar hoe geef je dat STEM onderwijs vorm? Hoe maak je nu van vier eilanden science, technology, engineering en mathematics interdisciplinair, interactief, inclusief en geïntegreerd STEM onderwijs?
Om hier een antwoord op te geven, bieden we een traject aan voor leerkrachten die in teamverband STEM materiaal willen ontwikkelen. Tijdens de 2 daagse vorming maken jullie als team kennis met de COOL voor iSTEM methode. Een methode die jullie als leerkrachtenteam vertrouwd maakt met basisideëen van iSTEM maar jullie vooral vanaf nul op weg helpt om op praktische manier kwalitatief iSTEM materiaal te ontwikkelen.
Om STEM interactief en interdisciplinair te maken, zijn verschillende invalshoeken, opleidingsprofielen en inhoudelijke achtergronden nodig. Het werkt het best met een zo divers mogelijk team van leerkrachten.
Doelstelling
Op het einde van het traject heb je als deelnemer:
Programma
Dag 1: Kennismaking met elkaar en de iSTEM-didactiek, gevolgd door thema selectie en brainstorm rond het script van het eigen STEM-project.
Dag 2: Verder uitwerken van het eigen STEM-project onder begeleiding. Vervolgens ronden we af met praktische tips en een pitch van de verschillende STEM-projecten.