Dit event is reeds afgelopen
Online Lezing: Leerstoel Inclusief leren - Redelijke aanpassingen voor kinderen met ontwikkelingsstoornissen in het secundair onderwijs
Spreker: Wim Tops
In dit aanbod - opengesteld voor studenten Educatieve master (als een keuze-opleidingsonderdeel) en externen - wensen we actief in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers.
In deze workshop zal Wim Tops een kader schetsen van de meest voorkomende ontwikkelingsstoornissen dat compatibel is met de recente wetenschappelijke inzichten. Dyslexie, dyscalculie, ADHD en ASS komen aan bod. Naast de kenmerken van deze stoornissen en de do’s and don'ts in de klas staat hij stil bij de zin van redelijke aanpassingen in het onderwijs
Wim Tops is docent aan de School voor Educatieve Studies (UHasselt) en houder van de leerstoel Inclusief Leren. Zijn expertise ligt op het domein van ontwikkelingsstoornissen en redelijke aanpassing in het onderwijs. Daarnaast is hij als klinisch psycholoog actief in zijn eigen praktijk waar hij jongeren en volwassenen begeleidt met ontwikkelingsstoornissen.
(na inschrijving sturen we je de link naar de online lezing)
Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.