Ben jij een startende STEM-leerkacht of draai jij al iets langer mee, maar ben je zoekend naar nieuwe inzichten en inspiratie? Tijdens deze vorming krijg je een duidelijker inzicht in STEM op de klasvloer. We gaan aan de slag met de basisprincipes van STEM, wat is STEM wel vs wat is STEM niet, aangevuld met praktijkvoorbeelden onder de vorm van uitgewerkte iSTEM-projecten.
Inhoud
Iedereen is overtuigd van het belang van 21ste eeuwse competenties voor onze huidige en komende generaties. Het aanbieden van STEM onderwijs vanaf jonge leeftijd maakt daar een essentieel onderdeel van uit. Maar hoe geef je dat STEM onderwijs vorm? Hoe maak je nu van vier eilanden science, technology, engineering en mathematics interdisciplinair, interactief, inclusief en geïntegreerd STEM onderwijs?
Om hier een antwoord op te geven, bieden we een traject aan voor leerkrachten die hun eerste stappen zetten in het STEM-onderwijs en leerkrachten die al wat ervaring hebben, maar zoekende zijn in het vertalen van STEM naar de klasvloer. Aanvankelijk worden de basisprincipes van STEM-onderwijs toegelicht, wat is STEM en wat is het niet? Vervolgens wordt deze theorie vertaald naar de klasvloer aan de hand van bestaand STEM-materiaal. Vervolgens zetten jullie de eerste stappen in het toepassen van de theorie (basisprincipes STEM-onderwijs) door aan de slag te gaan met het (eigen) lesmateriaal en het STEMmiger te maken.
Doelstelling
Op het einde van het traject heb je als deelnemer:
Datum
20 november 2024
Inschrijven