Dit event is reeds afgelopen
Draai jij al iets langer mee, heb je al wat ervaring met het uitwerken en toepassen van STEM-materiaal voor en in jouw klas, maar blijf je je afvragen of je materiaal voldoende STEM-proof is? Dan is deze vorming op je lijf geschreven. In deze nascholing herhalen we kort de basisinzichten en pas je deze toe op eigen materiaal.
Inhoud
Iedereen is overtuigd van het belang van 21ste eeuwse competenties voor onze huidige en komende generaties. Het aanbieden van STEM onderwijs vanaf jonge leeftijd maakt daar een essentieel onderdeel van uit. Maar hoe geef je dat STEM onderwijs vorm? Hoe maak je nu van vier eilanden science, technology, engineering en mathematics interdisciplinair, interactief, inclusief en geïntegreerd STEM onderwijs?
Om hier een antwoord op te geven, bieden we een traject aan voor leerkrachten die al wat ervaring hebben met STEM. Tijdens deze vorming worden de iSTEM basisprincipes toegepast op jouw context. Idealiter vertrek je vanuit je eigen materiaal (een bestaand techniek of ander project, een labo, een bedrijfsbezoek of zelfs een gewone lesactiviteit). In kleine teams denk je na hoe je jouw materiaal kan verSTEMmen in kleine stapjes en zo te streven naar meer kwaliteitsvol STEM-onderwijs. Zo kan je naar huis gaan met (naast het bestaand STEM-project uit module 1) concrete handvaten om iets binnen jouw eigen lessen uit te testen.
Doelstelling
Op het einde van het traject heb je als deelnemer: