Wiskunde: probleemoplossend denken in wiskunde: een stevige troef

02 oktober 2024
14:00 - 17:00
UHasselt – Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - lokaal E139 - 3590 Diepenbeek

Het oplossen van problemen is een vaardigheid die uitdagend is en dus voor veel leerlingen niet vanzelfsprekend, maar wel essentieel in de wiskundige en algemene vorming. Dat blijkt ook uit allerlei internationale en Vlaamse toetsen. Toch kunnen we leerlingen aanleren om problemen (niet- routine opgaves) aan te pakken. Via voorbeelden overlopen we verschillende ‘heuristieken’ en plaatsen we in het geheel van wiskundig leren.

Alle deelnemers ontvangen de syllabus in elektronische vorm.
Deze nascholing is grotendeels een herhaling van deze in 2019 en 2020.

• Voor wie: leerkrachten wiskunde tweede en derde graad doorstroom en dubbel finaliteit
  • Datum: woensdag 2 oktober 2024 | 14.00 - 17.00 uur
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Benodigdheden: geodriehoek en zakrekenmachine
  • Locatie: Universiteit Hasselt, campus Diepenbeek, gebouw D, lokaal E139, 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Machteld Verhenne, machteld.verhenne@uhasselt.be

Inschrijven vanaf woensdag 11 september

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht