Student hackaton - Winst for life

27 februari 2024
Villa Basta, Hasselt

Dit event is reeds afgelopen

Win tot €10.000 voor de realisatie van jouw projectidee!

Met de Student Hackathon* geeft limburg.net jou als Limburgse student de kans om onze duurzame toekomst van morgen mee vorm te geven. Op die manier creëren we een echte ‘Winst for life’! Laat je inspireren door interessante keynote speakers en gebruik je eigen ideeën om van duurzaam consumeren de norm te maken. Samen met studenten uit verschillende opleidingen wordt er op zoek gegaan naar oplossingen i.v.m. technologie, voeding en kledij.

Waar? Villa Basta, Visserstraat 2E Hasselt

Wanneer? Dinsdag 27 februari 2024 van 17u tot 22u

Programma:

16u30 – Deuren open

17u – Keynotes door Dirk Holemans, Soraya Wancour, Lode Lauwaert en Steven Desair

18u – Brainstorm per thema (technologie, voeding en kledij)

PAUZE (Food & Drinks)

19u30 – Ideeën selecteren en uitwerken

20u30 – Pieter Vandekerkhof: workshop leren pitchen

21u30 – Ultieme pitch

22u – einde

*Wat is een hackathon precies?

De term hackathon is een samenstelling van “hack” en “marathon”, waarbij we met hacken in dit geval niet illegale computeractiviteiten bedoelen. Concreet betekent het dat je tijdens een hackathon ingewikkelde vraagstukken en/of problemen hacked om binnen een bepaalde tijd (soms wel een marathon van 24 uur) tot een oplossing te komen.”

Terug naar het Agenda Green Office overzicht