Openlesdag wiskunde: 5 maart 2025

Datum: 5 maart 2025

Mathematics everywhere

dr. Jeroen Wynen

Dagelijks komen we in contact met verschillende toepassingen van wiskunde, ook al is de connectie tussen de theorie en de toepassing niet altijd zo duidelijk. Zo zou je Google nooit kunnen gebruiken zonder een goede kennis lineaire algebra of zouden we epidemieën niet in toom kunnen houden of zelfs voorkomen zonder statistische modellen of dynamische systemen.

In dit vak behandelen we enkele van deze alledaagse toepassingen die grotendeels steunen op wiskundige methoden uit het secundair onderwijs. In deze les word je eerst ingeleid in enkele van deze toepassingen in het hoorcollege. Daarna ga je in interactie met enkele studenten uit de eerste bachelor om de wiskundige technieken achter deze toepassingen op te bouwen.

• Doelpubliek: leerlingen zesde jaar secundair onderwijs met interesse voor wiskunde
  • Datum: woensdag 5 maart 2025 | 09u30 - 12u00
  • Verplicht inschrijven: aantal deelnemers is beperkt, graag een seintje indien je bent verhinderd
    Na inschrijving ontvang je nog een bericht met de praktische informatie.
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Meebrengen: pen en papier
  • Contactpersoon: Jeroen Wynen, jeroen.wynen@uhasselt.be

Inschrijven vanaf woensdag 8 januari 2025

Het aantal inschrijvingen is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan els.smeyers@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht