Proefrit informatica: 12 maart 2025

Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek

Datum: 12 maart 2025

Algoritmische ontdekkingstocht

Het opstellen van een algoritme is de eerste stap in het proces om tot een goed script te komen, maar algoritmes worden niet enkel binnen de informatica gebruikt. Ook in het dagelijkse leven krijgen we te maken met algoritmes. Dit is het startpunt van onze ontdekkingstocht die ons leidt langs het oplossen van een binaire puzzel, sorteer- en zoek-algoritmes en een nobelprijs winnend algoritme.
Schrijf je snel in en ga mee op ontdekkingstocht.
tationeel denken en het gebruik van de computer oplossingen oplevert die anders moeilijk haalbaar zijn.

• Doelpubliek: leerlingen derde graad secundair onderwijs, geen voorkennis nodig
    voorkennis
  • Datum: woensdag 12 maart 2025 | 13.30 - 16.00 uur
  • Verplicht inschrijven: aantal deelnemers is beperkt, graag een seintje indien je bent verhinderd
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Jurgen Nijs, jurgen.nijs@uhasselt.be

Inschrijven vanaf woensdag 11 januari 2025

Het aantal inschrijvingen is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan els.smeyers@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht