Proefrit Interieurarchitectuur: 12 maart 2025

12 maart 2025
Campus Diepenbeek, Agoralaan, Gebouw E, 3590 Diepenbeek
ARK SPECIFIEKE OPLEIDINSBROCHURE Foto Pagina 40 41 ARK SPECIFIEKE OPLEIDINSBROCHURE Foto Pagina 40 41

Wist je dat interieurarchitectuur een discipline is waarin wetenschappelijk onderzoek verricht wordt? Wist je dat interieurarchitecten tijdens het ontwerpen ook zelf onderzoekend te werk gaan?
We laten jou tijdens deze proefrit graag kennismaken met dit bijzondere aspect van de opleiding interieurarchitectuur.

Enkele docenten en onderzoekers presenteren de opleiding interieurarchitectuur en geven een rondleiding in de ontwerpstudio’s. Daarna tonen zij concrete voorbeelden van onderzoek in interieurarchitectuur. Je maakt kennis met enkele specifieke deeldomeinen: retail design, herbestemming en scenografie. In de namiddag ga je zelf aan de slag.

Je maakt zelf een ontwerpje en leert zo al ontwerpend en schetsend nadenken over belangrijke thema’s zoals sociale interactie, toegankelijkheid en functionaliteit.

• Doelpubliek: leerlingen derde graad secundair onderwijs
  • Datum: woensdag 12 maart 2025 | 13.30 - 16.30 uur
  • Verplicht inschrijven: de plaatsen zijn beperkt. Ben je verhinderd door omstandigheden, graag een seintje
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw E - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Marlon Knuts, marlon.knuts@uhasselt.be

Inschrijven vanaf woensdag 8 januari 2025.

Het aantal inschrijvingen per openlesdag is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan marlon.knuts@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht