Algemene infoavond over studeren in het hoger onderwijs

24 oktober 2024
Campus Diepenbeek - gebouw D
Foto 99 Foto 99

Beste toekomstige student

Binnenkort sta je voor een belangrijke keuze in je leven. Een keuze die je toekomst bepaalt. Je start namelijk de zoektocht naar een opleiding die bij je past. Universiteit Hasselt wil je helpen om een doordachte studiekeuze te maken. Daarom organiseren we voor jou en je ouders een algemene infoavond over studeren in het hoger onderwijs.

Volgende topics komen aan bod:

- Wat is het verschil tussen een hogeschool en een universiteit?
- Hoe is het bachelor- en mastersysteem opgebouwd?
- Hoe verloopt een academiejaar?
- Wat is het leerkrediet?
- Wat kost studeren in het hoger onderwijs?
- Hoe maak je een goede studiekeuze?
- Waarom kiezen voor UHasselt?

We organiseren twee identieke sessies. Je kiest gewoon het moment dat jou het best past! Je kan hiervoor terecht op onze campus in Diepenbeek, maar je kan ook sessie 2 online thuis meevolgen en zo je vragen stellen.

Sessie 1: 18u30 - 19u50  - campus Diepenbeek

Sessie 2: 20u00 - 21u30  - campus Diepenbeek of volg via de livestream en stel je vragen via chat.

Na de sessie krijg je een drankje aangeboden en kan je al eens kort kennismaken met onze opleidingen.

Locatie:
On-campus: campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D
Online: via een link (deze komt online voor de sessie start)

Inschrijven
Voor deze infoavond is een inschrijving noodzakelijk, zowel voor de on-campus als online sessie.

Schrijf je hier in

Praktisch:

Sessie 1 (enkel on-campus):

• 18u30 - 19u50
  • Campus Diepenbeek, Agoralaan, Gebouw D

Sessie 2 (on-campus of online):

• 20u00 - 21u30
  • Campus Diepenbeek, Agoralaan, Gebouw D
  • De link naar de sessie komt online voor de start ervan!
Schrijf je in

Je keuze nog aan het maken?

Alles begint bij je goed informeren. Lees daarom goed alle informatie over onze opleidingen door. Zo kan je je een goed beeld vormen van welke opleiding en toekomst bij je past.

Vraag een brochure aan

Alle informatie over onze opleidingen vind je in de digitale brochures. Heb je toch liever een exemplaar in je handen? Dat kan zeker ook! Zo'n fysiek boekje is zeker zo handig om aantekeningen in te maken, je vragen te noteren, post-its te kleven bij belangrijke informatie, etc. Een brochure per post aanvragen doe je op deze pagina.

Blijf op de hoogte

Er is niets zo eenvoudig als alle informatie recht in je mailbox gedropt te krijgen, toch? Laat je gegevens achter in dit formulier en ontvang informatie over komende infodagen, studieaanbod, belangrijke toetsen,... Wees gerust, we sturen je niet teveel! Enkel wat jij nodig hebt om te weten te komen wat jíj wil!

Vragen over je studiekeuze?

Achter studiekeuze@uhasselt.be zit een enthousiast team voor je klaar dat al je vragen zal beantwoorden! Aarzel dus zeker niet om contact op te nemen met ons. Elke vraag wordt met de nodige aandacht en discretie behandeld.

Virtuele rondleiding

Terechtkomen in een nieuwe omgeving kan spannend zijn. Dat begrijpen wij maar al te goed. Om je goed voor te bereiden maakten we enkele filmpjes van onze campussen. Zo kan je direct ontdekken waar je kan parkeren, waar de ingang is, waar je les hebt, etc.

Blijf op de hoogte van het studieaanbod & infodagen!

• Ontvang in je mailbox alle informatie over infodagen
  • Gepersonaliseerde info op jouw maat
  • Ontdek gaandeweg wat jij wil!
Terug naar het Infodagen - kalender overzicht