Colloquium: Verbinding in de Politiek

24 september 2024
17:00 - 19:00
Auditorium 2 (Louis Roppe), Stadscampus UHasselt, Martelarenlaan 42 te 3500 Hasselt

Het ontwikkelen van verbinding in de politiek is cruciaal in tijden van toenemende verdeeldheid, waar effectieve samenwerking essentieel is voor het oplossen van complexe maatschappelijke vraagstukken. Dit colloquium belicht hoe men een constructieve dialoog kan bevorderen waarbij verschillende onderliggende belangen gehoord en erkend worden – in het bijzonder via burgerinitiatieven en -panels. Tegelijkertijd dient men ook de invloed van narcisme tijdens politieke besluitvorming te herkennen om democratische belangen, de menselijke kracht en sociale cohesie te vrijwaren.

Menselijke Kracht in de Politiek

Prof. Dr. Eric Lancksweerdt, UHasselt, Faculteit Rechten

De Weg naar Politieke Verbinding: Constructieve Dialoog of Constructief Conflict?

Prof. Dr. Jan Boon , UHasselt, School van Sociale Wetenschappen

Narcisme in de Politiek

Prof. Dr. Matthias Vanhullebusch, UHasselt, Faculteit Rechten

Deelname is gratis, inschrijven verplicht!

Inschrijven kan via deze link.

Deze studienamiddag is een initiatief van de Faculteit Rechten en de School van Sociale Wetenschappen in samenwerking met Humanitas.

Terug naar het Agenda overzicht