Campus Class 5 oktober 2023

Inschrijven?

Schrijf je hier in voor de Campus Class van 5 oktober, je bent meer dan welkom!

Inschrijven is verplicht. Je deelname is pas definitief na betaling.

Deelnemen aan de Campus Class kost 10 euro. Deze bijdrage gaat naar Universiteitsfonds UHasselt en zo geef je ons onderzoek naar kanker, MS, klimaatverandering, patiëntveiligheid, klimaat, … én onze studenten een flinke duw in de rug.

Je deelname is pas definitief na betaling op rekeningnummer BE36 4532 5278 1181 met vermelding  'Campus Class 5 oktober 2023 + naam van deelnemers'

Sprekers

01 2021 Hermanreynders Website Fotoherman

Talenten Academie Limburg - “Iedereen zegt dat ik mijn best moet doen voor later maar niemand zegt wat later is.”

In elke jongere sluimeren talenten die tot ontplooiing kunnen komen, voor sommigen is het nodig dat er daartoe extra kansen worden aangereikt. Het TALim-netwerk wil tieners de kans geven te ontdekken wat hun talenten zijn, en wat “later” voor hen zou kunnen worden.
TALim wil daarmee de hoge schooluitval tegengaan: we stellen vast dat in Vlaanderen 12,1 % van de jongeren de school vroegtijdig – dus zonder diploma – verlaten, in Genk is dat 20,8 % (cijfers 2018-2019). Vergelijkbaar hoge cijfers vinden we in de andere voormalige mijngemeenten en Leopoldsburg met een gemiddelde schooluitval van 16,4%.

TALim (Talenten Academie Limburg) wil een aantal jongeren kansen bieden. Drie jaar lang doorlopen deze jongeren elke zaterdag tijdens het schooljaar een gevarieerd programma. Daarbij ontdekken ze, samen met vrijwilligers en gastdocenten, wat ‘later’ allemaal kan zijn. Ze krijgen zelfvertrouwen, ontdekken en ontwikkelen talenten, verbreden hun toekomstperspectieven, werken aan hun sociale vaardigheden en bouwen aan een sterk netwerk.

In 2021 startte TALim een pilootproject op voor gemotiveerde tieners uit Genk. TALim ging ook in Beringen van start, in september 2022.
Herman Reynders, ere-gouverneur en co-voorzitter stuurgroep TALim neemt je mee in een lezing die je niet onberoerd laat en geeft je meer inkijk in de werking van TALim.

Revalconnects Uhasselt Lotte Janssens 2 (1)

Nooit meer rugpijn? De pijn(r)evolutie.

Prof. dr. Lotte Janssens (UHasselt)

Lotte Janssens is hoofddocent aan de Faculteit Revalidatiewetenschappen van Universiteit Hasselt en kinesitherapeut. Sinds 15 jaar doet zij onderzoek naar onderliggende mechanismen van lage rugpijn,
namelijk hoe lage rugpijn ontstaat en in stand gehouden wordt.

Ook doceert zij hierover aan kinesitherapeuten in opleiding. In haar onderzoek focust ze met name op langdurige lage rugpijn, op blijvende rugpijn na een rugoperatie en op rug/bekkenpijn als gevolg van zwangerschap. Zij onderzoekt ondermeer hoe het gebruik van ademhaling bijdraagt tot deze klachten.

Profiel Koen (1)

Koen Souverijns (Gezondheidscentrum 3Bunders - Fellow UHasselt)

Koen Souverijns kan beschouwd worden als een visionair op het vlak van kinesitherapie en interdisciplinaire samenwerking. Met zijn sterke toekomstgerichte visie heeft hij goed zicht op het beroep en op de activiteiten van de kinesitherapeut van vandaag én morgen.

Als UHasselt-Fellow is Koen dan ook een gewaardeerd adviseur bij de uitbouw van het onderwijs, onderzoek en de dienstverlening van de faculteit Revalidatiewetenschappen.

13.00u - Ontvangst met koffie, thee of frisdrank

13.30u - Welkom door Frédérique de Keyser

13.30u - ere-gouverneur Herman Reynders (TALim) over 'Talenten Academie Limburg'

14.30u - koffiepauze *

15.00u - prof. dr. Lotte Janssens (UHasselt) en Koen Souveryns (Gezondheidscentrum 3Bunders) over
             'Nooit meer rugpijn. De pijn(r)evolutie'

16.30u - einde *

In de foyer kan u tijdens de koffiepauze en aan het einde van de Campus Class bij onze juristen terecht voor vragen over uw testament. Gelieve hiervoor in de schrijven en een tijdslot te kiezen. Houd er rekening mee dat het aantal tijdslots beperkt is.

Waar en wanneer?

Donderdag 5 oktober 2023 vanaf 13.00 uur Campus Hasselt – Oude Gevangenis, Martelarenlaan 42 in Hasselt

Hoe de Oude Gevangenis bereiken?

Met de bus

Je kan de Oude Gevangenis makkelijk bereiken met de bus. Stap uit aan halte Kolonel Dusartplein, op nog geen vijf minuutjes wandelen van de Oude Gevangenis.

Kom je met de trein? Neem aan Hasselt station dan de Boulevardpendel naar het Dusartplein. De Boulevardpendel van De Lijn vertrekt om de vijf minuten.

Met de auto

De dichtstbijzijnde parking is Parking Kolonel Dusartplein (boven- en ondergronds). Deze is wel betalend. Gratis parkeerplaatsen in de binnenstad vind je in/aan: Mouttoren – Kolenkaai – Cultureel Centrum