REKI Connects 1: Where science, education and clinics touch - 2024

30 januari 2024 - 30 januari 2023
Campus Diepenbeek, UHasselt
Rekiconnects (2) Rekiconnects (2)

Dit event is reeds afgelopen

De opleiding Revalidatiewetenschappen & Kinesitherapie nodigt je van harte uit voor het minisymposium REKI Connects”. Dit vindt 3 keer per jaar plaats aan UHasselt. Hier ontmoeten stagementoren, stagebegeleiders, onderzoekers én studenten elkaar.

Dit eerste minisymposium van het academiejaar 2023-2024 zal plaatsvinden op dinsdag 30 januari 2024 in Gebouw D, Campus Diepenbeek, UHasselt.

Programma:

We voorzien voor externe geïnteresseerden een programma van 11.00 tot 16.00 u. Voor stagementoren en UHasselt personeel start het programma om 08.30u. In de voormiddag zullen we integratief aan de slag gaan met klinische casuïstiek, onder andere op aanbeveling van Klinische Adviesraad.

In de namiddag bieden we lezingen aan rond verschillende thema’s.

Het programma kan je in onderaan vinden en wordt regelmatig geüpdatet.

Heb je interesse?

Noteer dan alvast 30 januari 2024 in de agenda en registreer je vóór 20 januari via het registratieformulier.

• Kostprijs minisymposium:
    • Gratis voor stagementoren van UHasselt.
    • Voor externe geïnteresseerden is de prijs € 100 en verloopt je betaling via REVAL Academy.

• Pro-Q-Kine:
    Accreditatie bij Pro-Q-Kine wordt toegekend voor 7 navormingseenheden. Indien het programma van 11.00u - 16.00u gevolgd wordt.

11:00

Ontvangst (voor externen)

11:15

Integratieve casuïstiek in de klinische praktijk casusvoorstelling vanuit de opleiding

12:30

Meet & Eat

13:30

Parallel Sessie 1
Key-note lectures

Parallel Sessie 2
Key-note lectures

Domein MSK
Topic: Elleboog Revalidatie

Domein PEDIATRIE
Topic: Motoriek en executieve functies bij kinderen met ontwikkelingsstoornissen

Dr Pieter Caekebeke (ZOL) en Kinesitherapeut Matthijs Van Speybroeck (Mobilis):

"Medische en kinesitherapeutische benadering bij weke delen letsels van de elleboog"

Pediatrische kinesitherapeut Veerle Algoed:

"Therapie voor kinderen met Developmental Coordination Disorder (DCD): hoe vertalen we de nieuwste inzichten en internationale richtlijnen naar de praktijk?"

Kinesitherapeut Jurgen Goyen:

"Op een (on)bewuste manier executieve functies stimuleren en versterken via motorische activiteiten."

16:00

Receptie & Reflectie