Deelnemers gezocht voor studie naar de toekomst van online winkelen van UHasselt en VUB

Een interdisciplinair team van onderzoekers op het gebied van computerwetenschappen en marketing van UHasselt en VUB zoekt deelnemers voor een studie over de toekomst van online winkelen. Deelnemers worden ondergedompeld in interactieve 3D-omgevingen om te onderzoeken of deze ervaringen de consument helpt om beter geïnformeerd een aankoopbeslissing te nemen.

Virtual Reality EDM Online Shoppen Virtual Reality EDM Online Shoppen

Toekomst van online shoppen

Op de meeste webshops krijg je als consument enkel statische, 2D foto’s of afbeeldingen van de aangeboden producten te zien. Hierdoor is het soms moeilijk om voldoende geïnformeerd een aankoopbeslissing te maken.

Recent onderzoek wijst uit dat het kunnen voelen van producten, en de producten in 3D of zelfs VR (Virtual Reality) kunnen zien, de consument kan helpen om beter te kiezen. Door consumenten onder te dompelen in interactieve 3D-omgevingen, streven de onderzoekers naar een zintuiglijk rijke ervaring die de beperkingen van traditionele online platforms overstijgt.

Videosequence.1160

"De opkomst van Virtuele Realiteit en technologie die tast simuleert biedt ongekende mogelijkheden voor de toekomst van online winkelen," zegt Prof. dr. Lieve Doucé.

Deze studie focust specifiek op het aankopen van ramen, waarbij de ramen op verschillende manieren digitaal worden voorgesteld aan de deelnemers, gaande van 3D-beelden tot meeslepende VR-ervaringen. Deelnemers krijgen ook de kans om de nieuwste technologieën op vlak van het simuleren van tast (bv. slimme handschoenen die een gevoel van productaanraking kunnen simuleren) te testen. Er zijn geen juiste of foute antwoorden: we zijn vooral geïnteresseerd in jouw mening. Je antwoorden zullen anoniem verwerkt worden.

 

Wie kan er deelnemen?

  • Je bent minimum 18 jaar
  • Je hebt ooit ramen aangekocht of je bent momenteel bezig met de aankoop van ramen (bv. bouw/verbouwing)

 

Interesse?

Schrijf je dan in via onderstaande link en draag bij aan de toekomst van online winkelen! Het onderzoek vindt plaats tussen 10 juni en 12 juli op de UHasselt-campus, in het Expertisecentrum voor Digitale Media, Wetenschapspark 2, Diepenbeek en zal ongeveer 50 minuten duren. Als blijk van dank voor je deelname ontvang je een €10 bol.com voucher!

https://calendar.app.google/qTVTW6PcMmsZ9Sfp9

Voor meer informatie over deelname aan het onderzoek, neem contact op met:

Prof. dr. Lieve Doucé

lieve.douce@uhasselt.be

Meer cases over
OnderzoekEDM