Gevangenen en studenten spelen eigen toneelstuk in de gevangenis van Hasselt

Studenten van de bachelor Sociale Wetenschappen hebben zich vier maanden lang samen met gedetineerden in de Hasseltse gevangenis ingezet voor de creatie van een opmerkelijke toneelvoorstelling. Het resultaat, genaamd "Over de Dorpen", werd vier keer opgevoerd voor een publiek in de bezoekersruimte van de gevangenis. Deze unieke productie werpt een licht op het leven binnen de gevangenismuren en biedt het publiek een ongekende kijk op deze wereld. Voor de studenten was dit een kans om unieke inkijk te krijgen in het leven achter de gevangenismuren, terwijl de gedetineerden toonden dat ze net hetzelfde zijn als iedereen.

Foto: Fred Breuls (VRT nws)

Toneelvoorstelling Toneelvoorstelling

Binnen het vak Kwalitatieve Onderzoeksmethoden van prof. dr. Itamar Shachar, prof. dr. Tom De Leyn en Niels Bibert kregen de studenten uit Ba2 de kans om mee te spelen in een theatervoorstelling in de Hasseltse gevangenis.

We delen graag enkele media-artikels rond deze samenwerking:

Een speciale dank voor deze samenwerking richten we aan:

• De Rode Antraciet
  • De Wenkbrauwerij