2022-03-18: Online toegang tot een persoonlijk Legidex-account

1594831558832 1594831558832

Sinds april 2019 staat de Legal Tech van Legidex via de Rechtsbibliotheek Limburg ter beschikking van UHasselt-studenten en -academici.

In samenspraak met de Universiteitsbibliotheek UHasselt wordt de toegang tot Legidex vanaf 16 maart 2022 ook mogelijk via de eigen PC, laptop of smartphone. Deze uitbreiding is exclusief voor de studenten en academici van de rechtsfaculteit UHasselt.

Legidex ontsluit met behulp van artificiële intelligentie de geconsolideerde Vlaamse, Waalse, Belgische en Europese wetgeving en bevat een databank met meer dan 370.000 uitspraken (vonnissen, arresten...). Via 1 zoekbalk krijg je simultaan toegang tot alle data.

• Op donderdag 28 april 2022 (om 9u) is er voor de doctorandi in het kader van het UHasselt PhD Efficiency traject een 2 uur durende uiteenzetting gepland over Legal Tech en het gebruik van Legidex. Voor meer informatie kun je terecht bij Jonas Voorter en Loth Van Der Auwermeulen.
  • Op donderdag 9 juni (van 14u tot 15u) is er in het groot auditorium een Legidex-workshop voorzien voor studenten eerste bachelor rechten die een project maken over Legidex. Alle andere studenten rechten die meer toelichting wensen, kunnen zich hierbij aansluiten. Voor meer informatie kun je terecht bij prof. dr. Tim Wuyts.
  • In de loop van de volgende weken zal er daarnaast voor alle geïnteresseerden ook een korte (20 minuten) introductie gegeven worden voor wie de online-toegang activeerde.

Bij wijze van voorbeeld kun je hier het WER (Wetboek Economisch Recht) (beperkt) consulteren. Het volledig doorzoeken en doorklikken naar wetgeving en rechtspraak (en nog veel meer) kan onmiddellijk door je eigen (afgeschermde) account te registreren.

Registreer meteen jouw Legidex-account op www.legidex.com/uhasselt.

Alvast veel juridisch lees- en leerplezier!