2020-01-07: Avery Index: switch van ProQuest naar EBSCO

1647409185455 1647409185455

De Universiteit Hasselt is al vele jaren geabonneerd op Avery. De Avery Index to Architectural Periodicals is een bibliografische databank die een uitgebreide lijst tijdschriftartikelen aanbiedt die wereldwijd zijn gepubliceerd op het gebied van architectuur en design, archeologie, bouwmaterialen, stedelijke planning, binnenhuisarchitectuur, landschapsarchitectuur en monumentenzorg. De dekking gaat terug tot de jaren 1930 (occassioneel zelfs tot 1740) en loopt tot op heden.

De Avery-index wordt aangeboden door twee leveranciers (ProQuest en EBSCO) die elk hun eigen zoekmachine en prijssysteem hebben. Tot en met 2019 had de Universiteit Hasselt een contract met ProQuest. Vanaf 2020 hebben we een nieuwe deal met EBSCO, onder andere om de interessante Art & Architecture-databank (ook aangeboden door EBSCO) zo optimaal mogelijk te kunnen benutten.

Let op: het nieuwe contract impliceert een nieuwe URL voor Avery (ook beschikbaar op de bibliotheekwebsite).