2020-02-18: Gemakkelijke toegang tot tijdschriftartikels met LibKey Nomad!

Libkey Nomad Icon 1 Libkey Nomad Icon 1

De Universiteitsbibliotheek heeft een abonnement op LibKey Nomad, een browserextensie die zorgt voor een snelle en directe toegang tot alle wetenschappelijke artikels waarop de Universiteit Hasselt een licentie heeft.

LibKey Nomad biedt op drie manieren hulp:

1. Als LibKey Nomad een downloadbare pdf detecteert, wordt er een pdf-download knop weergegeven.
  2. Het werkt overal, dus ook als u niet op de campus bent, kun je zien of de Universiteitsbibliotheek toegang biedt tot het bewuste artikel (je wordt in dat geval via de UH-proxyserver gestuurd om je te authenticeren als geautoriseerde gebruiker).
  3. Het spoort andere opties op ingeval er geen toegang is via de uitgever.

Probeer het meteen! LibKey Nomad is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig te installeren. Na installatie moet je enkel nog 'Hasselt University' als instelling selecteren.

Hoe zit het met de privacy?
In tegenstelling tot sommige andere browserextensies worden er geen UH-inloggegevens opgeslagen in jouw browser, hoef je geen persoonlijk account aan te maken en wordt jouw gebruik niet bijgehouden.

Opgelet!
De extensie focust zich bovendien uitsluitend op toegang tot tijdschriftartikels; toegang tot boeken en/of boekhoofdstukken behoren niet tot de scope.