2024-11-13: Toegangshinder E-bronnen UMaastricht

Maastricht University Logo (2017 New Version).Svg Maastricht University Logo (2017 New Version).Svg

Voor de meeste UHasselt-gebruikers lijkt alles correct ingesteld te staan. Jullie zouden dus toegang moeten hebben tot de databanken etc.

MFA aangezet?

Mogelijk moet je eerst nog Multi Factor Authenticatie (MFA) aanzetten voor je UM-account. Zonder MFA werkt je UM-account niet. Meer info en instructies kan je vinden op www.maastrichtuniversity.nl/mfa.

Probleem bij MFA

Als je de MFA hebt aangezet kun je tegen een veelvoorkomend probleem aanlopen. Dat gebeurt vooral als je dezelfde browser ook al hebt gebruikt voor MFA bij andere instellingen (bijvoorbeeld KULeuven). In dat geval word je mogelijk doorgestuurd naar het MFA-inlogscherm van die andere instelling.

Mogelijke oplossingen

  • Bij voorkeur maak je verschillende gebruikersprofielen aan in Google Chrome. Het UHasselt-profiel gebruik je dan uitsluitend om in te loggen bij UHasselt. Voor andere instellingen (UMaastricht, KULeuven...) gebruik je telkens een ander profiel.
  • Je kunt ook verschillende browsers gebruiken om in te loggen bij verschillende instellingen: bijvoorbeeld Chrome voor UHasselt en UMaastricht; Edge voor KULeuven.
  • Je kunt proberen om de cookies / cache van je browser te wissen of een incognitoprofiel te gebruiken, maar deze aanpak is ook niet helemaal onfeilbaar.

Toch nog problemen?

Als je toch nog hinder ondervindt, richt je dan rechtstreeks tot de ICT-servicedesk van UMaastricht via Servicedesk-ICTS@maastrichtuniversity.nl  met een duidelijke omschrijving van je probleem.